
عروسک های LOL باعث افتخار ایرانی ها
عروسک های LOL موضوع مقاله ما است و این بار میخواهیم از فضای مقاله های قبلی دور شویم .
و به یک داستان جالب که مایه افتخار ایرانی هاست و منجر به تولید پرفروش ترین و با مزه ترین اسباب بازی دنیاست بپردازیم.
برند LOL :
برند (L.O.L. Surprise) یکی از برندهای مجموعه بزرگ MGA Entertainment است.
MGA Entertainment که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد و به سرعت در زمینه ایجاد مارکهای پر مصرف برای خود شهرت پیدا کرد.
و همیشه به عنوان الگوی برای ارائه بازی خلاقانه که برای دختران و پسران در هر سنی مشهور شد.
در اولین نگاه آن ها عروسک های کوچولویی داخل یک توپ هستند. اما سورپرایز های LOL بیشتر از این هاست.
سازندگان LOL سورپرایز با یک ایده هوشمندانه جدیدترین مدهای اسباب بازی رو در یک اسباب بازی جا دادند.
تخم مرغ های شانسی زمان کودکی رو به یاد می آورید؟
عروسک های LOL سورپرایز یکی از اوناست. عروسک های کوچولویی که گریه می کردند یا خودشان رو خیس می کردند .
و ما عاشق بازی با آن ها بودیم یادتان هست؟ LOL سورپرایز یکی از این عروسک ها هم هست.
LOL سورپرایز مهم ترین ترندهای اسباب بازی را در یک اسباب بازی کوچک جمع کرده است.
عروسک های LOL داخل یک توپ یا جعبه بسته بندی شده اند و شما نمیتوانید ببینید که داخل این توپ چه عروسکی وجود دارد.
شاید به عنوان پدر یا مادر دوست داشته باشید بدانید اسباب بازی ای که می خرید چه شکلی دارد.
ولی دقیقا این مهم ترین نکته یک اسباب بازی سورپرایزی است، اینکه ندانید چه چیزی در انتظار شماست!
و این همان چیزی است که بچه ها عاشقش هستند. بچه ها با تعجب منتظرند ببینند چه چیزی داخل جعبه است.
و شروع به باز کردن جعبه می کنند تا بفهمند. این همان فرآیند هیجان انگیز جعبه گشایی LOL سورپرایز است .
فروشکاه اینترنتی نی نی شاپ سنتر مرجع کامل عروسک های LOL در ایران در خدمت شما است.
برای دیدن مجموعه عروسک های LOL اینجا کلیک کنید.
اسحاق لاریان کیست :

اسحاق در یک خانواده یهودی ایرانی متولد شد. او در سال ۱۹۷۱ و در ۱۷ سالگی به تنهایی به آمریکا مهاجرت کرد .
و شروع به تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا کرد.
بعد از فارغ التحصیلی او شروع به واردات و صادرات همراه با برادرش فرد کرد .
کمی بعد اسحاق لاریان فعالیت شرکت شخصی خودش رو به حوزه لوازم خانگی الکترونیکی تغییر داد.
در سال ۱۹۸۷ دو برادر توانستند مجوز توزیع نینتندو را در آمریکا بگیرند .
و سپس در سال ۱۹۹۳ توانستند لایسنس Power Rangers را برای تولید محصولاتش تهیه کنند.
بعد از این کامیابی در سال ۱۹۹۷ تمرکز خودشون را در صنعت اسباب بازی گذاشتند.
و اولین موفقیت داخلی شان را با اسباب بازی Singing Bouncy Baby که یک عروسک دخترانه بود به دست آوردند.
در سال ۱۹۹۸ دو برادر تصمیم گرفتند شرکت بر روی صنعت اسباب بازی تمرکز کند.
پو به این ترتیب اسم شرکت که در آن زمان به خاطر تولیدات الکترونیکی MicroGames America بود را به MGA Entertainment تغییر دادند.
در سال ۲۰۰۰ برادر لاریان ۴۵ درصد سهام خودش را به مبلغی در حدود ۹ میلیون دلار به اسحاق فروخت و از اسحاق جدا شد.
عروسک های LOL چطور متولد شدند :
اسحاق لاریان بنیان گذار و مالک MGA غول آمریکایی تولید کننده اسباب بازی تا سال ۲۰۱۵ به مدت یک دهه رو به درگیری حقوقی،
با Mattel (شرکت اسباب بازی آمریکایی دیگر)، در مورد مالکیت معنوی عروسک های برتز (که توسط طراح پیشین عروسک های باربی طراحی شده بود) گذرانده بود.
در نتیجه این دادگاه صدها میلیون دلار نصیب شرکت MGA شد. در همین زمان لاریان نگران این بود که برتز از محبوبیت خارج شود.
عروسک های برتز اوایل بسیار محبوب بودند اما در ادامه با تغییر ذائقه مصرف کننده ،
و همچنین یک گزارش انتقادی از سمت انجمن روانشناسی آمریکا فروش خود را از دست دادند.
در این زمان لاریان به یک تحول احتیاج داشت.
او تصمیم گرفت که یوتوب را باز کند و به جست و جوی ویدئوهای آنباکس کردن (جعبه گشایی) محصولات بپردازد.
که از کودکانش در این مورد بسیار شنیده بود. لاریان به شدت تحت تاثیر این ویدئوها قرار گرفت و متوجه شد ،
به آن اندازه که درباره ی جعبه گشایی گوشی آیفون جدید ویدئو هست از جعبه گشایی اسباب بازی استقبال نمیشود.
بنابراین ایده جدیدی به ذهن لاریان رسید.
لاریان سریعا به سمت تیم طراحی خود رفت و اینطور نقل میکند : “به آنها گفتم باید بهترین اسباب بازی جعبه گشایی خود را بسازیم”.
تیم طراحی خلاق MGA با طراحی اولیه عروسک هایی که اندازه یک بند انگشت بودند، رنگ آمیزی فانتزی داشتند و چشمانی بسیار بزرگ به او پاسخ دادند.
آنها با آرایش موهای شیک و همچنین لوازم جانبی مختلف مانند کیف دستی، فنجان قهوه یا هدبند ارائه می شوند.
اما تنها عامل هیجان انگیز این اسباب بازی طراحی بانمک اش نبود.
عروسک های LOL سورپرایز در بسته بندی هایی تولید می شدند که داخل بسته را نمیشد دید. یعنی بچه ها نمی دانستند که با چه چیزی رو به رو خواهند شد.
هر اکسسوری عروسک در یک لایه بسته بندی پنهان شده بود به همین دلیل جعبه گشایی این اسباب بازی نیز به یک تجربه بامزه تبدیل میشد.
همچنین هر کدوم از این عروسک ها که برای سنین ۴ تا ۱۴ سال طراحی شده بود یک قابلیت ویژه داشتند. مثلا یکی از عروسک ها آبی را که می خورد پرتاب می کرد،
یکی توانایی دستشویی کردن داشت و یکی هم ممکن بود با قرار گرفتن زیر آب تغییر رنگ دهد.
الهامات آخر شب لاریان باعث تولید یکی از محبوب ترین اسباب بازی های دهه گذشته شد.
طبق گزارش سال ۲۰۱۸ MGA این کارخانه در حدود ۴ میلیارد دلار در آمد از عروسک های LOL سورپرایز کسب کرده بود.
انتظار میرفت در سال ۲۰۱۹ بتوانند بدون محاسبه لایسنس به درآمدی در حدود ۵ میلیون دلار برسند.
طبق گزارش NPD که یک مرکز تحقیقات بازار است عروسک های LOL سورپرایز توانست از فروش اکشن فیگورهای Barbie، Pokemon و حتی تفنگ های Nerf پیشی بگیرد.
حتی این محصولات محبوب تر از اسباب بازی های استاروارز شد.
عروسک های LOL سورپرایز در همه جا حضور دارند. در قفسه های والمارت، در فهرست پرفروش ترین اسباب بازی های آمازون و در گروه های خصوصی فیسبوک.
جایی که طرفداران خوره عروسک های LOL سورپرایز آن ها را خرید و فروش و معاوضه می کنند.
در لیست آرزوهای یک دختر بچه ۱۰ ساله که در توئیتر بسیار ترند شد عروسک های LOL سورپرایز به راحتی در کنار آیفون جدید و وسایل گوچی نشسته بودند.
عروسک های LOL سورپرایز تلفیقی از عروسک های خلاقانه ای بودند که در دهه گذشته تولید شدند.
به خاطر طراحی خاص شان که باعث می شد برای جعبه گشایی و داشتن فیلم در یوتوب مناسب باشند این عروسک ها بسیار محبوب شدند.
در واقع برای کودکان امروز که ترجیح می دهند بیشتر وقت شان را در شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن عروسک بگذارند LOL سورپرایز ترند خوبی برای گشتن بود.
اسحاق لاریان یک کارآفرین یهودی ایرانی است که از ۱۷ سالگی برای تحصیل در رشته مهندسی به آمریکا نقل مکان کرد،
لاریان قبل از ساخت MGA بازی های الکترونیکی دستی می فروخت.
لاریان فردی سرسخت، صریح و شوخ طبع است و به خاطر توئیت هایی که در آن صنعت اسباب بازی آمریکا را به دلیل عقب ماندگی به سخره می گیرد مشهور است.
شرکت MGA Entertainment که در سال ۱۹۷۹ توسط لاریان تاسیس شد بزرگ ترین شرکت خصوصی تولیدکننده ی اسباب بازی در جهان است.
این شرکت تولیدات و برندهای مختلف و هیجانانگیزی دارد که باعث شهرت هرچه بیشترش شده است.
سرسختی لاریان همان چیزی است که در ابتدای راه به فروش LOL سورپرایز کمک کرد.
وقتی لاریان برای اولین بار عروسک های LOL را به والمارت برد این مجموعه از خرید آن خودداری کرد.
در والمارت به لاریان گفتند: بچه ها به هیچ وجه نمی خواهند عروسکی را خریداری کنند که نمی توانند ببینند. لاریان به سمت Target حرکت کرد ،
و پس از آنکه مدیران این مجموعه نیز از خرید این محصول سر باز زدند؛ لاریان با مدیر بازرگانی آن جا تماس گرفت،
و تهدید کرد که این شرکت را در سال های آینده در شبکه های اجتماعی تحقیر خواهد کرد.
Target سرانجام با تهیه اسباب بازی موافقت کرد و تا کریسمس ۲۰۱۶ عروسک های LOL سورپرایز از قفسه ها پرواز می کردند.
در یک ایمیل نیخیل نایار، معاون ارشد بازرگانی در Target تأیید کرد که عروسک ها به سرعت مورد توجه مشتریان ما قرار گرفتند.
و این یکی از برند های برتر فروش طی دو سال اخیر بوده است.
امروز که حدود ۵ سال از اولین طرح تولید عروسک های LOL سورپرایز می گذرد مدل های بسیار زیاد و متنوعی از این عروسک ها تولید شده.